zondag 20 februari 2011

Geel en groen papieren lint.

Februari 2011.

Deze kaart is begonnen omdat ik aan een boeket bloemen deze linten erbij kreeg. Die kleuren alleen al, Lente is dichtbij.
Dus gezocht in mijn papier als ondergrond en mijn 3D-vellen. En daar door wist ik ook dat ik er een stempel bij wilde doen.
Misschien ook nog een uitgestansde bloem. Nog een leuk achtergrondje voor mijn 3D vaas met bloemen.
Lint achter het 3D vaasje. De achtergrond nu nog met groen en witte stippen, maar daardoor vond ik de rand van de cirkel niet tot zijn recht komen.
De bloem met blad in bijpassende felle kleuren ipv lichtgroen. En het achtegrondje voor mijn 3D vaas donker en lichtgroen gestreept. Dat ziet er beter uit.
Lint vastzetten op de goede hoogte en voldoende ruimte tussen de kleuren.
Met 3D-foampad stukjes de cirkel op de linten. Streepjes zijn inderdaad beter.
Mijn vaas met bloemen op mijn cirkel plaatsen, ook al met foam-pads, voor extra 3D effect.
Net even een bloemmetje buiten de cirkel.
Door bloem groene lint, die we al eerder hebben gebruikt, doen. Bloem ook vastzetten. Even hele kaart in zicht.
En nog een gele strassteen als hart van de bloem.
Onderop met kleine stempel "Thanks a bunch" (bunch kan ook een bloemmetje zijn), in blauw, achter elkaar gezet. Dan zijn die kleine inktpads toch een uitkomst. Heel veel kleuren heb ik aangeschaft om zo elke keer een goede kleur erbij te kunnen doen en het neemt niet veel ruimte in.

Dan heb ik nog uit een hobbydoll boekje een hoek gekopieerd om te borduren en met wat extra gaatjes heb ik daar een vlinder van gemaakt.
Op 3 plekken op de kaart "thanks a bunch" toegevoegd. Mijn andere, grotere stempel op een groene cirkel gezet en witte embossingpoeder eroverheen, opwarmen en klaar.

Kleuren garen voor de vlinder uitgezocht uit mijn glittergaren. Wit, blauw, groen, goud.
De vlinder afgemaakt met diverse strasssteentjes. De ogen zijn niet met facetten, de rest wel. Rond, hartvormig en bloemmetjes. Zo lijkt het tenminste op een vlinder.
Onderop nog met een pons wat in creme uitgeponst en 3D opgeplakt.
Om zo het witte van de kaart naar voren te krijgen. En zo heb je nog het 3D-effect erbij.
Maar toch miste ik nog wat. En in mijn andere vellen heb ik het gevonden. Een klein groen-wit bloemmetje.
Zie je waar ik het heb neergezet?
En nu is de kaart echt af. De kaart is best wel groot geworden. Dus of ik moet zelf een envelop er bij maken of ik geef hem binnekort aan iemand die jarig is of zo.

1 opmerking:

Angela zei

Hallo Susanne

Via een link van hobbyoutlet kwam ik op je blog terecht.Wat een prachtige creaties heb je gemaakt ik heb ze allemaal bekeken toen ik je mooie blog bekeek.Ben ook gelijk volger geworden zodat ik je kan blijven volgen.
Ik zou het leuk vinden als je ook op mijn blog kwam bekeken en eventueel volger wil worden.

Groetjes Angela